会社概要

会社概要

社名 株式会社ZIPANG (ZIPANG co.,ltd.)
設立 平成24年3月
資本金 500万円
所在地 〒655-0892 兵庫県神戸市垂水区平磯3-4-10
役員 代表取締役 信川 晃洋
取締役 高島 一郎
執行役員 小嶋 秀卓
執行役員 龍田 信一
執行役員 杉山 走
執行役員 竹田 典高
技術顧問 三代目 大越忠保
・社団法人 日本人形協会指定 節句人形工芸士
・埼玉県『越谷甲冑』 伝統工芸士
・経済産業大臣指定 伝統工芸士
事業内容 日本の伝統文化にまつわる商品、サービス
ビールその他の酒類の製造、販売
清涼飲料その他の飲料の製造、販売
食品および食品添加物の製造、販売
ガラスびんその他各種ガラス製品、びん栓等の製造、販売
甲冑・武具の製造・復元修理・保存修理
食堂及び喫茶店の経営
前各号に付帯または関する一切の事業
講師斡旋及びコンサルティング事業
食品卸業及びコンサルティング事業
Company name ZIPANG co.,ltd.
Establishment March, Heisei 24
Capital 5 million yen
Location 3-4-10, Hiraiso, Tarumi-ku, Kobe-shi, Hyogo-ken, 655-0892
Officer CEO Akihiro Nobukawa
Director Ichiro Takashima
Corporate officer Hidetaka Kojima
Corporate officer Shinichi Tatsuta
Corporate officer So Sugiyama
Corporate officer Noritaka Takeda
Traditional craftsman The third Tadayasu Okoshi
Business activity Goods and service which are related to Japanese traditional culture
Manufacture and sale of beer and other liquor
Manufacture and sale of a soft drink and other drinks
Manufacture and sale of food and a food additive
Manufacture and sale of other glass bottle and various glassware, bottle corks, etc.
Manufacture and restoration repair of armor and arms, and preservation repair
Management of a dining-room and a coffee shop
All the enterprises relating to the above
A lecturer recommendation and a consultancy business
The food wholesale business and a consultancy business

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企業理念

この事業に関わる全関係者の物心両面の幸福を追求すると同時に
日本の文化の配信、発展に貢献すること。

We pursue material and emotional welfare of people who are involved in our business,
and also dedicate to transmitting and developing Japanese culture.

この事業に関わる全関係者の物心両面の幸福を追求すると同時に日本の文化の配信、発展に貢献すること。

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御挨拶

我々「ZIPANG」は、長い年月をかけて継承されてきた伝統工芸や高品質な素材などの“日本の宝物”を現代のスタイルに融合させた商品で世界に伝えていきたい、そんな想いを持った会社です。

まず初めに取り組んだのは、日本独自の伝統的な防具である甲冑と日本のお酒という世界的に評価の高い2つのmade in japanを融合させた「ボトルアーマー」です。
子供の頃、端午の節句に両親が贈ってくれた甲冑は40年近くたった今も色あせることなく、その凛とした姿は両親の愛と共に、勇気、希望、前に進む力を与えてくれます。日本人的な感性を突き詰めて作られたものが、世界で通用し評価されているにもかかわらず、生活が近代化した現在の日本では子供に甲冑や雛人形を贈る家庭も減っており、市場の縮小とともに、伝統工芸士の方々も減ってきています。このままでは、何百年も受け継がれてきた技術が失われる・・・。
そんな現状を変え、少しでも日本文化の発展に貢献し日本の素晴らしい伝統工芸品をもっともっと世界の方に知ってほしい。端午の節句だけでなく、もっと様々な機会を作れれば現状を変えられるのではないか?そんな思いを胸に甲冑と國酒である日本酒、焼酎を融合させたボトルアーマーを「忠保」様のご協力をもとに完成させました。端午の節句だけでなく、出生祝い、誕生祝い、結婚祝い、会社設立祝いや繁栄祈願、長寿祝い、自分へのご褒美へなど美しい甲冑を皆様の想いと共に大切な方に贈られてはいかがでしょうか?きっとその方にとって一生の宝物になると思います。

生活がグローバル化する中で、日本の文化、魂が更に発展してゆくことを祈願し、日本の文化を表現する担い手として、私達も一歩ずつ頑張ってゆきたいと思います。

ZIPANG aspires to show the world “The treasure of Japan” such as traditional arts and crafts, high quality materials, providing the products which blend the traditional and modern style.

The first we worked on is “Bottle Armor” that is blended 2 different things of internationally-respected “Made in Japan” which are traditional Japanese armor and sake.
The armor which my parents gave me for Tango no Sekku (Children’s Day) 40 years ago is still timeless, and it gives me the courage, the hope, and the power of moving on with my parents’ love. Lately there are few family giving their children the armors or Hina Ningyo, and the market is shrinking. And also the traditional craftsmen are getting few, even though these traditional Japanese crafts are respected in the world. If this situation goes on, we might be losing our valuable skills that have been taking over for years…
We would like to make this situation better and to dedicate ourselves to developing Japanese culture as much as we can, and also would like to introduce our fabulous traditional arts and crafts to people in the world. We thought it might be possible to change the situation if there are not only Tango no Sekku but more opportunities. With this thought and the great help of Tadayasu corporation, we produced “Bottle Armor” that is integrated an armor in sake and shochu. How about giving this beautiful armor as a gift to your loved one not only for Tango no Sekku but also for congratulating on new baby, birthday, marriage, establishment, or longevity, for praying for prosperity, or for yourself? It will be the special for them.

We wish Japanese culture and the spirit more growing in the global society, and we keep carrying out our business mission as the one of leaders representing Japanese culture.

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